ההישג הענק של מובילאיי

ב-1 ביולי האחרון התבשרנו על שיתוף פעולה אסטראגי בין שלוש חברות. הראשונה , קבוצת , BMW אחת מקבוצות הרכב המובילות בעולם שמחזור השנתי עבר בשנת 2015 את ה - 100 מילארד דולר, חברת אינטל – יצרנית השבבים הגדולה בעולם שמחזורה השנתי  56 מילארד דולר, וחברת מובילאיי שמחזורה השנתי האחרון עמד על  241 מיליון דולר "בלבד".

ההודעה המשותפת של שלושת החברות מיצבה את מובילאיי כאחת מהשחקניות המרכזיות בפיתוח ואספקת פתרונות על שבב לתחום מניעת תאונות ובמיוחד לתחום הרכב האוטונומי. כיום אין כמעט יצרן רכב שלא מתכנן את הרכב האוטונומי שלו ומובילאיי המספקת שבבים למרבית יצרני הרכב הגדולים כולל קבוצת פולקסווגן, GM, ניסן וטסלה היא מה שהיתה קוולקום ליצרני הטלפונים בתחילת מהפיכת הטלפונים הסללולרים. אך כמו בתחום הסלולר שם איחרה אינטל להבין מה קורה, גם בשוק הרכב אינטל היא זו שהצטרפה לBMW -  ומובילאיי שכבר פעילות בתחום מתוך כוונה לחדור לשוק הרכב האוטונומי.

כיום יש כבר כמה יצרני שבבים המשחקים תפקיד מרכזי בתחום הרכב. NXP ורנסס, ידועים כמובילים את תחום הפיקוד ובקרה, קוואלקום מובילה את תחום התקשורת ואילו את תחום הראיה הממוחשבת מובילה חברת מובילאיי. מובילאיי גם שימשה ספק ל- BMW  הרבה לפני ההכרזה החדשה וההערכות הן שהשתתפותה של אינטל בהכרזה (בה נכחו מנכ"ל אינטל, מנכ"ל BMW ונשיא מובילאיי) באה להצביע על מחויבות שלושת החברות לפיתוח הרכב האוטונומי. כיום מפתחת גם גוגל רכב אוטונומי משלה בשילוב יחידות עיבוד מתוצרת  nVidia. נראה כי  אינטל תוכל בשלב זה לספק יכולות עיבוד אשר ישתלבו בצד התקשורת לענן ולעיבודים שיעשו במרכזי הנתונים אליהם יהיו המכוניות מחוברות ולא בתוך הרכב. ואכן מערכת(REM)  Road Experience Management  של מובילאיי דורשת חיבור בזמן אמיתי לענן ואינטל תהיה זו שתוכל לספק עיבודים שיעשו בענן.

אנליסטים שניסו לנתח את סיבת הצטרפותה של אינטל להכרזה החדשה הניחו כי יתכן והאינטרס של אינטל מתמקד ברצונה לייצר את השבבים של מובילאיי המיוצרים כיום ע"י חברת ST אך  לפי מידע המצוי בידי צ'יפסים, מובילאיי כבר דאגה למצא יצרן אחר אשר ייצר את דור השבבים הבא שלה (האמור להיות מבוסס על טכנולוגיות 7 ננומטר).

יהיו סיבותיה של אינטל אשר יהיו, המנצחת הגדולה של ההכרזה ביום שישי היא מובילאיי הישראלית שקנתה מקום של כבוד אצל יצרני המכוניות בכל רחבי העולם ונחשבת כיום כשחקן ציר מרכזי כמעט בכל פרויקט לפיתוח המכונית האוטנומית.