ברנארד שארלה, מנכ"ל דאסו סיסטמס: לקוחות לא קונים היום מוצרים הם קונים חווית משתמש

גרסת הדפסה

Monica_Mengini_2012
מוניקה מנגיני, סגנית נשיא בכירה לעניני שיווק ותקשורת תאגידית, דאסו סיסטמס

נשיא ומנכ"ל חברת התוכנה דאסו סיסטמס פתח אמש את הועידה השנתית של החברה באירופה שהתקיימה השנה תחת הסיסמא3DExperince  והדגיש את חשיבות החוויה של משתמשי החברה.

חברת דאסו סיסטמס המתמקדת בתחום תוכנות תכנון תלת מימדיות מקיימת מדי שנה מפגש לקוחות איזורי בו נוטלים חלק רבים מלקוחות החברה. השנה התקיים המפגש בבריסל בירת בלגיה בנוכחות כ-1,200 משתתפים אשר גדשו את מרכז הכנסים Square Brussels Meeting Centre שבלב הבירה הבלגית הקרירה.

בפתח דבריו הסביר שארלה כי מוצרי החברה המשרתים מגוון חברות בקשת רחבה של תעשיות מסייעים לחברות אלה לפתח מוצרים חדישים בעזרת ניהול חיי המוצר (Product Lifecycle Management ) או בקצרה PLM . לדבריו היום כל מתכנן מוצר בכל תחום צריך להיות מודע לצרכי הלקוחות שלו ולהבין כי הלקוחות מחפשים לא רק מוצר טוב אלא מוצר שיספק חווית משתמש טובה ולכן גם מוצריה של חברת דאסו מתוכננים במטרה לספק ללקוחותיה חווית שימוש בתלת מימד.

שארלה ציין כי מהדורת 6V החדשה יחסית של  תוכנת ה- PLM מתאימה לצרכים שונים בתעשיות שונות אך בד בבד עם המהדורה החדשה הנ"ל תמשיך דאסו לספק את מהדורת    ה-5V ללקוחות המעונינים בכך ותתמוך במוצר עד  2030 לפחות. שארלה הזכיר שמותיהם של כמה מלקוחות החברה בתחום ההייטק כולל  ST Microsystem, נוקיה, סמסונג, פריסקייל, קוואלקום ואחרים. "בהתאם לדרישות לקוחותינו  התאמנו את התוכנות שלנו לעבודה בסביבת מחשוב ענן וכיום יש לקוחות רבים שכבר משתמשים במוצרינו בסביבה החדשה" ציין שארלה. לדבריו "הסביבה החדשה כוללת לא רק שימוש בתוכנות אלא אפשרות לתקשורת פנימית בין קהילות. קהילות אלה יכולות לכלול ענן פרטי של חברה מסוימת המאפשרת לעובדיה לתקשר בינהם בתוך הענן או קהילה המורכבת  מעובדים ולקוחות של חברה מסוימת היוצרים ביחד קהילה סגורה ומתקשרים בינם לפי הצורך.
Bernard_Charles_2012

אחד הרגעים המרשימים בהרצאתו של שארלה היה כשאר הציג  אפליקציית iPad בשם Idea Shape והדגים כיצד כל הקרנל של תוכנת CATIA מופעל על גבי ה iPad.(ראה תמונה)

מוניקה מנגיני, סגנית נשיא בכירה לעניני שיווק ותקשורת תאגידית נאמה מיד אחרי שארלה וציינה את מאמצי החברה לפתח חוויה עסקית עבור לקוחות החברה. לדבריה חברת דאסו רואה חשיבות רבה במעבר מחוויית שימוש במוצר לחוויה עסקית במיוחד בתקופה החדשה של תעשיה חברתית.

בתשובה לשאלת Chiportal הבהיר דומיניק פלורק Dominique Florack)) סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח כי 90% ממאמצי הפיתוח בחברה מוקדשים כיום לגרסת ה- V6 מתוך מטרה לספק ללקוחות החברה את חווית המשתמש הטובה והמתאימה ביותר לצרכיהם.