Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

קוריאה הדיחה את יפן כמוכרת השבבים השניה בגודלה בעולם אחרי ארה"ב

גרסת הדפסה

Flag_of_South_Korea
דגל דרום קוריאה


בפעם הראשונה מאז שנכנסה לשוק המוליכים למחצה בשנות השמונים הפכה קוריאה למוכרת השניה בגודלה של שבבים מוליכים למחצה .

יצרני השבבים המוליכים למחצה הקוריאנים עברו את אלו של יפן במספר הכולל של שבבים שנמכרו. במשולב תפסו יצרנים קוריאנים נתח של 15% משוק השבבים שמנה 317.9 מיליארד דולרים בשנת 2013 לפי נתוני iSuppli כשהיא שניה רק לחברות האמריקניות שתופסות 52.4% מהשוק. החברות היפניות, אחרי שנים של צמצומים הסתפקו במכירת 13.9% ממכירות השבבים.

קים ג'ונג, מנהל מחלקת האלקטרוניקה  במשרד לכלכלת הידע בקוריאה אומר: "קוריאה הביסה את יפן בפעם הראשונה מאז נכנסה לשוק המוליכים למחצה לפני 30 שנה. " לדבריו, בחלוקה לקטגוריות, חלקה של קוריאה במוצרי זיכרון עלה ל-52.7%, 5% מהמערכות ו-10.4% בהתקנים שונים.

יפן איחרה לנצל את השווקים המתעוררים כגון השבבים לתחום המכשירים הניידים וכתוצאה מכך, הנתח שלה בשוק העולמי שעמד על 51% ב-1988, צנח עד שהגיע למצבו הנוכחי. גם בקוריאה לא מאושרים מהתוצאות, בעיקר בשל ההתמקדות בתחום אחד - הזכרון, והם מבקשים לעבור להתמקד בשוק המערכות הגדול פי 4 משוק הזכרונות. בנוסף, הורתה הממשלה לחברות לייצר כמה שיותר ייצור מקומי ולהסתמך פחות על אאוטסורסינג כאשר כיום הייצור המקומי של החברות הקוריאניות מכסה רק 20.6% מהמוצרים וחומרי הגלם הקוריאנים מהווים 48.5% מהייצור.

המשרד לכלכלת המידע מבקש לעורר מוצרים מתוחכמים בעלי ערך מוסף, להגביר את הייצור של רכיבי מפתח ולהשתמש ביותר חומרי גלם מקומיים.

לידיעה באתר ביזניס קוריאה


ראו גם:"שבבים – המניע העיקרי של מהפכת ה-SMARTOPIA - המהפכה הדיגיטלית של דרום קוריאה - כתבנו מדווח מסביט 2012
עוד בתחום שבבים

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

שבבים
כתבה ריקה 1
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד
שבבים
כתבה ריקה 2
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד