Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

מכירות תעשיית המוליכים למחצה הגיעו לשיא בשנת 2013: 305.6 מיליארד דולר

גרסת הדפסה

general3

איגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIAׁׂ) , המייצג את תעשיית המוליכים למחצה והתכנון הודיע כי מכירות המוליכים למחצה ברחבי העולם ב-2013 הגיעו ל- 305.6 מיליארד דולר, גידול של 4.8% לעומת שנת 2012 - אז הגיעו המכירות ל-291.6 מיליארד דולרים.

מכירות השבבים הגלובליות לחודש דצמבר 2013 הגיעו ל-26.6 מיליארד דולר, דבר שמסמל את חודש דצמבר החזק ביותר בהסטוריה של התעשייה. מכירות השבבים באמריקה בחודש זה גדלו ב-17.3 אחוזים לעומת המכירות בדצמבר 2012. המכירות ברבעון הרביעי של 2013 הגיעו ל-79.9 מיליארד דולרים, גידול של 7.7% לעומת הרבעון הרביעי של 2012. סך כל מכירות ענף השבבים בשנת 2013 עלו על הציפיות המוקדמות של ארגון סטטיסטיקת תעשיית השבבים  ( WSTS ) . כל מספרי המכירות החודשיים מופקים על ידי WSTS ומייצגים ממוצע נע לשלושה חודשים.


"תעשיית המוליכים למחצה בעולם חצתה לראשונה בשנה החולפת את רף 300 מיליארד הדולרים בעקבות צמיחה עקבית ויציבה כמעט בכל האזורים וקטגוריות המוצרים ", אמר בריאן טוהי , נשיא ומנכ"ל איגוד תעשיית המוליכים למחצה . "הענף סיים את השנה בצורה חזקה לדצמבר הטוב ביותר שלה בהסטוריה, דבר המציין כי המומנטום עשוי להימשך לתוך 2014. "

התעשייה ראתה ביקוש חזק במספר מגזרים במהלך 2013.  השבבים הלוגיים היו הקטגוריה הגדולה ביותר במכירות של מוליכים למחצה, ושרשמה מכירות של 85.9 מיליארד דולר לאחר גידול של 5.2%, זכרונות שבבים נמכרו בשווי של 67 מיליארד שקלים ומכירות המיקרו שבבים ()MOS micro-ICs) הסתכמו ב-58.7 מיליארד דולריםת אלו היו שלושת המגזרים המובילים במונחי הכנסות ממכירות.

זכרון היה המגזר בעל הצמיחה המהירה ביותר - גידול של 17.6% בשנת 2013. בתוך מגזר זה, ה-DRAM רשם ביצועים טובים במיוחד - גידול של 33.3% לשנה ופלאש NAND צמח ב-8.1%. מגזרי מוצרים נוספים שידעו פריחה השנה היו מוצרי אופטו-אלקטרוניקה שרשמו גידול של 5.3% והגיעו למכירות של 27.6 מיליארד ושבבים אנלוגיים - 40.1 מיליארד.

מבחינה אזורית, השוק באמריקה המשיך להראות סימנים של עוצמה עם גידול של 13.1% ב-2013. המכירות השנתיות עלו גם היא באסיה ( 7 אחוזים) ובאירופה ( 5.2 אחוזים)) , אבל ירדו בצורה חדה ביפן (15.2 אחוזים) בין שאר בשל פיחות הין היפני. מגמת מכירות באירופה וביפן הצביעו בכיוון הנכון ומרמזים על שנה חזקה בשני האיזורים. למרות שמכירות המוליכים למחצה ברבעון השלישי בדרך כלל חזקות יותר מהרבעון הרביעי, המכירות ביבשת אמריקה גדלו ב 4.5% ברבעון הרביעי תוך קריעת תגר על המגמות עונתיות.

"שוק המוליכים למחצה בארה"ב גדל כמעט פי שלושה מהר יותר משוק המוליכים למחצה העולמי, למרות התמהמהות בהתפתחות המקרו כלכליות", המשיך טוהי . " קובעי המדיניות יכולים לעזור לשמור ולהרחיב את הצמיחה באצעות חקיקה מדיניות שמקדמת חדשנות ושווקים פתוחים. הנשיא אובמה הביע תמיכה בכמה יוזמות תומכות צמיחה - לרבות מימון מחקר בסיסי , רפורמה בהגירה והסכמי סחר משמעותיים בנאומו על מצב האומה בקונגרס בשבוע שעבר. עכשיו הזמן לפועולה על פי סדר עדיפויות קריטי זה" אמר טוהי.

עוד בתחום שבבים

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

שבבים
כתבה ריקה 1
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד
שבבים
כתבה ריקה 2
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד