Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

CeBIT2014: בכל מכונית ניתן למצוא 1.5 ק"מ של חיווט ולמעלה מ-50 התקני בקרה אלקטרונית.

גרסת הדפסה

FOLKSWGEN_WITERKORN
יו"ר קבוצת פולקסווגן, ד"ר מרטין וינטרקורן מציג מחשב טיפוסי של מכונית היום בתערוכת סביט 2014
"המכונית כולה הפכה למעין דטה-סנטר נייד." כך אומר יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן, המונה 12 מותגים מהמוכרים בעולם, שהיה אורח הכבוד בתערוכת סביט 2014 המתסתיימת מחר (ו') בהנובר שבגרמניה.

"כך, למשל, דגמי הגולף (Golf) שלנו מגיעים היום כשהם מצוידים במערכת בלימה אלקטרונית למניעת תאונות, מערכת שמסייעת בחניית כלי הרכב, מערכת בקרת מרחק ומערכת המזהה תשישות אצל הנהג. בכל מכונית ניתן למצוא 1.5 ק"מ של חיווט ולמעלה מ-50 התקני בקרה אלקטרונית. כוחן של מערכות ה-IT ברכב שקול כבר היום ל-20 ממחשבי PC החזקים ביותר בשוק".

לדברי וינטרקורן "מכוניות העתיד יכילו קוקפיט שיאסוף נתונים מהמכונית, מהדרך ומהנהג",

ד"ר וינטרקורן הציג את מכונית הקונספט James 2025, המדגימה טכנולוגיות שתעשיית הרכב שואפת להגיע אליהן בעשור הקרוב. "המטרה היא להפוך את תעבורת העתיד לחכמה יותר ומקושרת יותר", אמר. "בכדי לעשות זאת, עלינו לשתף פעולה אתכם, אנשי תעשיית ה-IT - ששינתה את הדרך שבה כולנו חיים ועובדים".

לדבריו, "אתם, אנשי ה-IT, יודעים מהם צרכי המשתמשים ומביאים מוצרים לשוק במחזורים הולכים וקצרים. אנחנו רוצים לחקות זאת בתעשיית הרכב, משום שגם הציפיה של משתמשי המכוניות מכלי הרכב שלהם משתנה במהירות. משמעות הדבר היא, כי אנו צריכים לחשוב היטב כיצד ניתן לקצר את מחזור הפיתוח של המוצרים. אלמנט נוסף שאנו רוצים להשאיל מכם, הוא העדכונים. יתכן שבעתיד יוכלו נהגים לעדכן את התוכנה של המכונית שלהם ולשפר את ביצועיה".

"בתערוכת הרכב בז'נבה הכרזנו על פרויקט שאפתני למסלול התפתחות המכוניות בעתיד - חזון שבו הדיגיטציה תשחק תפקיד מרכזי", סיפר וינטרקורן. "כמובן שה-IT הוא מרכיב גדל והולך בתכנון, בייצור ובלוגיסטיקה - תחומים שבהם אנחנו תלויים במערכות IT (בין היתר בשיתוף פעולה הדוק עם סאפ, שמיחשבה את כל מערך הייצור והשירות, א.ב.)".


וינטרקורן הוסיף, כי "ההתקדמות ברוחב הפס וביכולות עיבוד המידע, יוצרת הזדמנויות חדשות לניידות. אני משוכנע שהמכונית עומדת בפני גל חדש של דיגיטציה. אנחנו מתכננים לקשר את המכונית עם הנהג, עם רכבים אחרים, עם תשתית התחבורה ועם מרכיבים אחרים בעולם המקושר, וכן עם בעל הרכב, שיתקין בטלפון החכם שלו אפליקציה שתאפשר לבדוק מכל מקום את מצב המכונית, מצב הסוללה, הדלק ומיזוג האוויר ואפילו להזמין עבורה מקום חניה".

הוא ציין, כי "אאודי (Audi), לדוגמה, החלה לצייד חלק ממכוניותיה בטכנולוגיית LTE (דור-4 בסלולר) - דבר שיאפשר לנהג להשתתף בוועידות וידיאו מתוך המכונית. אפשרות נוספת תהיה תקשורת הדדית בין המכונית ובין מערכת בקרת התנועה: מערכת הרמזורים תשדר את מצב הרמזור הבא ישירות לנהג במכונית. ולבסוף, ניתן לדמיין תקשורת אפילו בין המכונית ובין הבית. בתרחיש הזה, המכונית תתפקד כרכיב חיצוני לאחסון אנרגיה עבור הבית. הפיתוחים הללו דורשים כמובן יכולות עיבוד של Big Data במכונית ובמערכות התשתית, כדי להפכן לחכמות".

ד"ר וינטרקורן הדגיש לסיכום, כי הוא מודאג מכך שלקישוריות הזו עלול להיות מחיר של פגיעה בפרטיות: "אני אומר כן ל-Big Data, כן לבטיחות וכן לנוחות - אך לא לממשלה אומנת ולאח הגדול".
עוד בתחום שבבים

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

שבבים
כתבה ריקה 1
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד
שבבים
כתבה ריקה 2
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד