משלוחי המחשבים האישיים הסתכמו ב-84.3 מיליון יחידות ברבעון הראשון של 2010, גידול של 27.4% לעומת הרבעון הראשון של 2009. כך עולה מדוח מקדמי של חברת הייעוץ והמחקר גרטנר. לדברי מיקאקו קיטאגאווה, האנליסטית הראשית של גרטנר, החברה צפתה כי המכירות ברבעון הראשון יצמחו רק ב-22%. "הגידול החזק מאי פעם נבע מההתאוששות הכלכלית בשווקי ה-PC באירופה, המזה"ת ואפריקה, שצמחו ב-24.8% ברבעון הראשון של 2010. "כל שאר האיזורים ידעו גידול דו ספרתי, אף כי הצמיחה בארה"ב ובאמריקה הלטינית היו קטנות במעט מהתחזית." אמר. לדבריו, תוצאות הרבעון הראשון מעידות על כך ששוק ה-PC המקצועני צומח בזכות החלפת מחשבים ישנים בשווקים בוגרים." אמרה מיקאגאואווה. "כאשר התחזית הכלכלית חיובית, הדרישה מצד העסקים למיחשוב צפויה לגבור. החלפה מאסיבית של מחשבים כתוצאה מהמעבר לחלונות 7 תהיה מורגשת במחצית השניה של השנה ובתחילת 2011. סיככמה קיטאגאווה. HP ממשיכה להוביל את המכירות העולמיות של שוק ה-PC. ואולם הצמיחה שלה היתה מתחת לממוצע העולמי ברבעון הראשון של 2010 (ראו טבלה). HP חווה לחץ מתמשך מצד המתחרות האסיאתיות שלה שמתחילות לצבור נתחי שוק. ואולם כוחה של HP יכול להיות בולט כאשר שוק המחשבים המקצועיים ישוב לאיתנו. לאייסר היה זה רבעון חזק בכל האיזורים. המודל העסקי של אייסר הוא למכור את המחשבים במחירים שמתחרים אחרים לא יכולים להתאים את עצמם אליהם. שלישית היתה דל שצברה גידול של 20% בשנתיםי האחרונות, הגידול שלה נבע בעיקר ממכירות מחוץ לארה"ב. מכירות המחשבים של לנובו גדלו ב-59.2% ברבעון הראשון של 2010, המחויבות של לנובו להתרחב גם לשוק הצרכנים הפרטיים מניב תוצאות חיוביות. עם זאת התלות הגדולה של החברה בשוק הסיני לא השתנתה. אסוס הצטרפה לחמישיה הפותחת והיא נמצאת במקום החמישי לראשונה בהסטוריה שלה, כשהיא חולקת את המקום עם טושיבה. מכירות ה-PC של אסוס גדלו ב-114.8% ברבעון הראשון. החברה הגדילה את נתח השוק שלה במחשבי המיני-מחברת ב-2008, אך היא גם הצליחה לחדור לתחומים המסורתיים יותר של שוק ה-PC הניידים. .
עוד בתחום שבבים
Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247
Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247