מיקרוסופט הגיעה להסכם על רכישת חברת Canesta ,כך מדווחת סוכנות הידיעות הקנדית. Canesta הנרכשת פיתחה טכנולוגיה לשימוש בתנועות יד או הבעות פנים כקלט למכשירי אלקטרוניקה. סכום העיסקה לא פורסם. חברת Canesta פיתחה שבב עם טכנולוגיית תלת מימד המאפשרת לכידת תמונות תלת מימדיות - דוגמת אדם שיושב מול מחשב נישא, קונסולת משחק או מכשיר טלוויזיה - ומאפשרת לו לשלוט במכשיר באמצעות הבעות פנים או תנועות יד. המוצר של קאנסטה מתחרה בטכנולוגיה של חברת פריימסנס בה משתמשת מיקרוסופט עבור המוצר החדש Kinect -תוסף חומרה של מיקרוסופט המאפשר הפעלת ה Xbox360 בעזרת מחוות ידיים. כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בה רוכשת מיקרוסופט נכסים שונים בתחום זיהוי המחוות. אולי כחלק מאסטרטגיית החברה לשלוט במוצרים נוספים מלבד קונסולת ה-Xbox באמצעות זיהוי המחוות. בשנת 2009 רכשה מיקרוסופט את הקניין הרוחני של 3DV הישראלית, שפיתחה מצלמה לזיהוי תנועה במרחב הפיזי והפיכתה לפקודה במרחב הווירטואלי. רכישת Canesta זו באה פחות משבוע לפני תחילת המכירות של Kinect אשר יאפשר למשתמשים להפעיל את ה Xbox360 ללא לחיצה על כפתורים אך נראה כי אינו מהווה איום על השותפות של מיקרוסופט עם פריים-סנס.
העסקה ממחישה, כי "אין שום ספק כמעט שבעשור הבא ישמשו מחוות טבעיות של המשתמשים כאמצעי קלט נפוץ למכשירים שונים", אמר ג'ים ספייר, נשיא Canesta ומנכ"ל החברה. "נוכח העובדה שמוצרי מיקרוסופט נמצאים כמעט בכל מקום - מארגונים גדולים ועד בתים פרטיים - ונוכח מחויבותה של מיקרוסופט לממשקי משתמש טבעיים, אנו משוכנעים שהטכנולוגיה שלנו תזכה לאימוץ נרחב ביישומים רבים תוך הפקת מירב הפוטנציאל". חברת Canesta חתמה בעבר על הסכם עם חברת היטאצ'י לשימוש בטכנולוגיה במכשירי טלוויזיה. גם חברת סוני שילבה את הטכנולוגיה באביזר EyeToy המיועד למכשירי פלייסטיישן. לפני כשנה גייסה Canesta סכום של 16 מיליון דולרים משותפים שונים, ובכלל זה מחברת Quanta, יצרנית OEM המתכוונת לשלב את הטכנולוגיה במחשבים נישאים.
עוד בתחום שבבים
Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247
Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247