מדיהטק הכריזה על מכירת חברת בת העוסקת ב-IC לרכב לחברת שירותי ניווט סינית גדולה |
|
מאת אבי בליזובסקי
שלישי, 17 מאי 2016 00:33
|
![]() |
![]() |
מדיהטק הכריזה על מכירת חברת בת העוסקת ב-IC לרכב לחברת שירותי ניווט סינית גדולה.
חברת תכנון השבבים מדיהטק מטאיוון הודיעה על חתימת הסכם מסגרת לשיתוף פעולה אסטרטגי עם NavInfo, ספקית שירות מיפוי דיגיטלי מסין. על פי ההסכם, NavInfo גם תרכוש את חברת AutoChips, שבה מחזיקה מדיהטק בנתח של 82.9%, תמורת סכום כולל של 600 מיליון דולרים.
מדיהטק, חשפה בהכרזתה בבורסת טאיוואן את התוכנית לחבור ל-NavInfo במטרה לחקור במשותף הזדמנויות עסקיות במשותף בשווקי האלקטרוניקה לרכב ולרשתות במכוניות. מדובר בברית אסטרטגית של מדיהטק עם רשתות ואת המכונית. MediaTek תהווה ברית אסטרטגית עם NavInfo בהשקעה נוספת של 100 מיליון, על פי החברה מטייוואן.
אוטוצ'יפס היתה בעבר חטיבת אלקטרוניקת הרכב של MediaTek, על פי אתר האינטרנט של החברה, AutoChips, כבר חתמה על ברית אסטרטגית עם NavInfo באוקטובר 2015. NavInfo מתכוונת גם לרכוש את שאר מניות אוטוצ'יפס ברבעון הרביעי של 2014 כפוף להחלטות רגולטוריות.
NavInfo היא חברת המיפוי הדיגיטלי העצמאית הגדולה בסין והשלישית בגודלה בעולם. היא מובילה את שוק ה-OEM בתחום המיפוי בסין זה 14 שנים רצופות. לפי מדיהטקבין לקוחותיה גם חברות רכב בינלאומיות גדולות כגון ב.מ.וו, פולקסווגן, מרצדס, GM, וולו וגרייט וול. בנוסף, לחברה הסינית נסיון בשוק ה- IoV החל מעסקים מסורתיים כמפות דיגיטליות ועד למידע תחבורתי דינמי, שירותי ענן, אפליקציות לרכב ומערכת הפעלה לרכב.
|