NXP חשפה פלטפורמה פתוחה למערכות עזר לנהג ולמכוניות אוטונומיות |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 18 מאי 2016 00:38
|
![]() |
![]() |
פלטפורמה פתוחה לרכב. איור: NXP |
NXP חשפה השבוע מכונת 3D מודפסצת עם מנוע אוטונומי חדש – בשם BlueBox - היא תציע הצצה לעתיד שבו מכונית אוטונומית מפותחת יפותחו על פלטפורמת רכב פתוחה ומודולרית ולא בתוך קונכיית קניינית.
המורכבות ההולכת והגדלה של התוכנה והחומרה הדרושות כדי לפתח מכונית אוטונומית היא כוח שמאיים לפרוץ המסגרת של תעשיות הרכב הותיקות, ולשנות את איכות החיים.
הפלטפורמה המרכזית המקיפה של NXP לרכב אוטונומי כוללת את מנוע המיחשוב BlueBox החדש שלה המסוגל להתיך נתונים מחיישנים שונים כגון מכ"ם, לידר, ועוד ולעבדם, כאשר כל המערכת הופכת למערכת V2X (מרכב לכל דבר – לרכבים אחרים, לתשתיות וכו' א.ב.)
"זו פלטפורמה פתוחה המבוססת על לינוקס," אנמר מאט ג'ונסון, סגן נשיא NXP ומנהל חטיבת מיקרו-בקרים ומעבדי הרכב, אמר"מדובר בערכה מוכנה עבור יצרני OEM Tier Ones לפתח ולהתנסות במכונית אוטונומית משלהם." הפלטפורמה הפתוחה מאפשרת ךיצרני מכוניות לפתח תוכנה ייחודית משלהם ואלגוריתמים על גבה", ציין. יתר על כן, יצרני המכוניות יכולים לחבר מעבדי חיישנים של ספקים אחרים בעת הצורך. לא מציאותי לחשוב שיצרני מכוניות יבססו עת כל התכנון של המכוניות האוטונומיות שלהם באמצעות שבבים כל המגיעים NXP." ציין
|