מנטור הכריזה על Automotive Audio Bus – שבב להפחתת רעשים למערכות בידור ותקשורת לרכב |
|
מאת אבי בליזובסקי
שלישי, 25 אוקטובר 2016 00:14
|
![]() |
![]() |
נמשכת ההשפעה העמוקה של המגמה של יותר ויותר אלקטרוניקה משובצת במכונית על התכנון הכולל של כלי רכב. בנוסף לשיפורים בקישוריות של הרכב, האקוסטיקה בו היא עוד תחום שעובר שינוי משמעותי בעזרת הטכנולוגיה. במנטור אוטומוטיב, יוזמה ממוקדת ותכנון מתמשך איפשרו לנו להביא לשוק תיק ייחוד וחדשני של פתרונות שמע לרכב.
ההיצע של מנטור אוטומוטיב נע מהיותה ספקית הכלים צד שלישי הראשונה בענף ל-Automotive Audio Bus המתפתח במהירות, ועד להספקת פתרונות של בקרת רעש אקטיבית ליישומים בתוך תא הרכב ומחוץ לרכב. נציג לכם כאן סקירה כללית של תיק טכנולוגיות השמע לרכב של מנטור, ונדון בהשפעה שלהן על קידום הענף.
הטכנולוגיה Automotive Audio Bus (A2B) מתוצרת Analog Devices היא טכנולוגיית רשת ממוקדת שמע מתפתחת שמטרתה לשנות את כל זה. A2B משתמשת במבנה פשוט של טופולוגיית אפיק עם זוג מוליכים מפותל בלתי מסוכך כדי להעביר שמע דיגיטלי עם השהיה נמוכה בתוך המכונית. בנוסף למבנה הפשוט שלה, הטכנולוגיה המתפתחת הזאת חוסכת באופן משמעותי, יותר מ-75% פחות, במשקל ובעלות לעומת שיטות רשת מדורות קודמים. השילוב של ניתוב שמע באיכות פרימיום, תשתית זולה שזמינה (רשת, רכיבים וכו') ותוכנה הכי חדשנית, איפשר ליצרני מכוניות לתכנן יישומי שמע חדשים, שבעבר נחשבו בלתי סבירים לפיתוח המוני, כמו ביטול רעש אקטיבי, שיפור הקול של המנוע ותקשורת חכמה בתוך המכונית.
ביטול רעש אקטיבי הוא דוגמה ליישום שמע ברכב שמתפתח, שבו טכנולוגיה מוטבעת מציעה פתרון משכנע לבעיה ישנה מאוד. הרעש בתא המכונית, בגלל המנוע, הדרך והרוח, היה תמיד תופעת לוואי לא רצויה ברכב. כיום יצרני המכוניות מתמודדים עם הבעיה הזאת בשיטות פסיביות ומשתמשים בחומרים חסיני קול כבדים. חומרים אלה יקרים ומוסיפים למכונית משקל, שמפחית את נצילות הדלק שלה.
|