Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

מיוחד ל Chiportal: ישומי בינה מלאכותית הם מנוע צמיחה מרכזי לתעשיית השבבים

גרסת הדפסה
wally rhines
 ד"ר וולי ריינס, מנכ"ל חב' מנטור

לפני כמה שבועות ביקר בישראל ד"ר וולי ריינס, מנכ"ל חברת ה-EDA מנטור מקבוצת סימנס. נפגשנו איתו כדי לשמע מה הוא חושב על התמורות והשינויים בתעשיית השבבים וכיצד השפיעה הרכישה של חברתו ע"י חב' סימנס.

נראה שאנחנו נמצאים בתקופת פריחה בתעשיית השבבים. איך אתה רואה את מה שקורה בתעשיה?

אכן התעשיה בתנופה ובגידול שנתי (לשנת 2017) של כ- 20% לתעשיה כולה ומעל 50% גידול בתחום הזכרונות. גם בתחום חברות חדשות אני רואה גידול משמעותי עם השקעות של מעל 900 מליון דולר ברבעון האחרון של 2017. זהו הרבעון בו השקיעו הכי הרבה כסף בחברות פאבלס וזה לא כולל את ההשקעות בסין. ישראל בלטה אף היא לטובה עם השקעות של 123 מליון דולר ברבעון אחד וגם פה מדובר בגידול של פי חמש לעומת רבעונים קודמים.

מה הסיבות לקפיצה הגדולה בהכנסות ובהשקעות בתעשיה?

הסיבה העיקרית לדעתי היא ישומי בינה מלאכותית( (AI ולימוד מכונה ( (Machine learning אלו מנועי צמיחה שאף ימשיכו לגדול בעתיד הנראה לעין. מגזרים כמו תחום הרכב, זקוקים לישומים המשתמשים בטכנולוגיות של זיהוי עצמים, זיהוי דמיות, ורשתות ניורונים. בעבר חשבו שאפשר לעשות את כל העיבודים הגדולים והמורכבים הללו במרכזי הדאטה ולהעביר את המידע דרך הענן אך כיום מבינים כי בישומים קריטים כמו מערכות בטיחות לרכב או רכבים אוטונומים אי אפשר לבצע את העיבודים בענן וחייבים מעבדים חזקים המוטמעים בתוך המכוניות.

סיבה נוספת היא כניסתן של ענקיות האינטרנט לתחום השבבים. אמזון, גוגל, ופייסבוק הופכות לשחקניות משמעותיות בתחום השבבים. מה שהן עושות היום הוא לאסוף מידע על הצרכנים שלהם וכדי לא לחלוק את כמיות המידע העצומות הללו עם אחרים הן מפתחות את כל מרכיבי המערכות שלהן בעצמן כולל שבבים.

בשנים האחרונות חווינו קונסלידציות משמעותיות מאד בענף השבבים ונראה שכיום יש הרבה פחות שחקניות מבעבר. האם זה ישפיע על הביקושים והמחירים בענף?

המצב היום מזכירלי את שנות ה-90 המאוחרות כאשר 50% מההכנסות שלנו באו מחברות סטרטאפ לכן אני לא מודאג. גם תחום הרכב עבר בעבר קונסולדציה ענקית אבל כיום יש כ-330 חברות שהצהירו על כוונתן לייצר מכונית חשמלית או משאית חשמלית.

כיצד השפיעה עליכם הרכישה של סימנס ?

אנחנו ממשיכים לעסוק בתחומים העיקריים של תכנון שבבים ( ICs ) ותכנון מערכות אלקטרוניות. מבחינת מגזרי שוק אנחנו פעילים בתחום השבבים, המעגלים המודפסים והכבלים. שוק האמולציה שלנו גדל אבל הפסקנו לעשות תכנונים פיזים ( (Physical Design . הפעילות של Valor לא כל כך סינרגית עם שאר הפעיליות שלנו ולכן תעבור לחטיבה אחרת בסימנס. כרגע אנחנו ממשכיים לפעול בצורה די עצמאית ואני חושב שאנשי סימנס מאד מרוצים ממה שקורה אצלינו. הם אפילו תיקנו את התחזיות שלהם ל -2018 על סמך הביצועים שלנו.

מה דעתך על השוק הישראלי?

תמיד היתה לי הערכה גדולה למהנדסים הישראלים וכל פעם שאני מגיע לביקור אני שמח לראות חברות חדשות וחדשניות. החדשנות כאן הרשימה אותי מאד בעבר ונראה לי שזה לא יפסק בקרוב.

עוד בתחום תכנון אלקט

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
סינופסיס מציגה פתרונות רכב לתכנון מערכות על שבב
הפתרונות של סינופסיס מאפשרים למתכננים להימנע משימוש בפתרונות scripting תפורים ולשפר את זמן הריצה, קיבולת ביצוע המשימות, איכות התוצאות וקלות...
קרא עוד
‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
3LC, מקודד הבלוטות' של הדור הבא, זמין עבור מעבדי Tensilica HiFi של קיידנס
קיידנס הוציאה רישוי לקוד ייחוס מ- Fraunhofer IIS על מנת לאפשר זמינות של המקודד החדש מייד עם השקת תקן ה-LE Audio הראשוני. הדבר מאפשר ללקוחות ליהנות...
קרא עוד