דוח IDC: שיאומי עקפה את אפל במכירת מכשירים לבישים חכמים ברבעון השלישי |
|
מאת אבי בליזובסקי
חמישי, 06 דצמבר 2018 00:47
|
![]() |
![]() |
שעון חכם של שיאומי. צילום יח"צ |
דו"ח של IDC המנתח את שוק המכשירים הלבישים לרבעון השלישי של 2018, מגלה כי שיאומי פותחת כבר פער משמעותי על אפל. אמנם מכירות אפל זינקו ברבעון זה ב-54% מ-2.7 ל-4.2 מיליון שעונים, והיא הגדילה את נתח השוק שלה מ-10.3% ל-13.1% אך שיאומי הגדילה את מכירותיה ברבעון זה ב-90.9% או כמעט הכפלה. מ-3.6 מיליון יחידות של שעונים ורצועות ספורט חכמות שהיא מכרה ברבעון השלישי של 2017 היא הגיעה לכדי 6.9 מיליון יחידות ברבעון שהסתיים בספטמבר 2018.
אפל הגדילה באותו היבט את המכירות ב-54%, תוך שהיא חולפת על פני פיטביט למקום השני.
יש לציין שבהיבט של אפל, מדובר בהערכה בלבד של IDC כי אפל כבר הודיעה שלא תספק יותר נתונים מדויקים על מכירות מכשיריה.
פיטביט היא למעשה היחידה מבין חמש המובילות שהציגה ירידה במכירות. לעומת הרבעון השלישי של 2017 בו היא הובילה יחד עם שיאומי עם אותו היקף מכירות ואותו נתח שוק, היא צנחה לנתח שוק של 10.9% בלבד עם מכירות שקטנו ב-3.1% ל-3.5 מליון יחידות.
וואווי גדלה ב-20.3% עם 1.9 יחידת שנמכרו ברבעון השלישי של השנה הנוכחית, אבל עם ירידה קלה ל-5.9% מנתח השוק, וסמסונג השיגה גם היא צמיחה ענקית בשיעור של 91% שעם מכירות שהגיעו ל-1.8 מיליון יחידות ולנתח שוק שגדל ב-2% ל-5.6%.
|