UMC נכנסת ל-14nm |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 23 אוגוסט 2017 00:40
|
![]() |
![]() |
מפעל UMC בטאיוואן. |
United Microelectronics Corp. (UMC), חברת הייצור השנייה בגודלה בטאיוואן, התחילה את ייצור מוצרי ה-14nm הראשון שלה וצימצמה פער טכנולוגי עם המתחרות הגדולות יותר שלה כגון Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC) וסמסונג.
UMC אמרה שברבעון השני השנה 14nm היוו אחוז אחד מכלל ההכנסות שלה בפעם הראשונה.
באותו זמן החברה חתכה את תקציב ההוצאות ההוניות שלה ב-2017 מ-2 מיליארד דולר שייעדה מוקדם יותר השנה ל-1.7 מיליארד דולר. ההוצאה ההונית של UMC ב-2016 הייתה 2.8 מיליארד דולר.
"התייעלות תפעולית תהיה המוקד", אמר ג'ייסון וואנג, הנשיא המשותף של UMC שמונה לאחרונה, באירוע פרסום תוצאות הרבעון השני של החברה. "אנחנו מיישרים קו עם תחזית הביקוש הנוכחית".
החברה אמרה שהיא עשויה לוותר על התחרות בצמתים של 10nm ו-7nm לטובת המתחרות הגדולות יותר TSMC וסמסונג, כי לדברי UMC "שם יהיה פחות ביקוש". UMC אמרה שהיא תתמקד בשווקים פוטנציאליים שבהם יש עדיין הרבה מקום לצמיחה.
UMC סירבה לחזות את ההוצאה ההונית שלה ב-2018, אבל אמרה שתהיה "זהירה" בתוכניות ההוצאה ההונית בעתיד.
חברת ייצור השבבים מספר אחת TSMC מתכוונת לשמור על יציבות, עם הוצאות הוניות שמתקרבות לסביבות 10 מיליארד דולר השנה. ב-2016 ההוצאה ההונית של החברה הייתה 10.4 מיליארד דולר. TSMC, סמסונג ואינטל הן שלוש המוציאות הגדולות ביותר בתעשיית השבבים.
תוכנית ההוצאה ההונית של UMC מגיעה באותו הזמן שסמסונג לפי השמועות מתכוונת לחטוף נתח גדול יותר מעסקי הפאונדרי. סמסונג מתכננת לשלש את הנתח שלה בפאונדרי ומכוונת למקום השני אחרי TSMC.
הביקוש למוצרי ה-28nm ו-40nm העיקריים של UMC נשאר יציב ברבעון השני. ה-28nm של UMC הכניסו 17% מההכנסות הכוללות של החברה ברבעון השני, אותו אחוז כמו ברבעון הראשון השנה. ה-40nm של UMC היו אחראים לנתח של 28% מההכנסות הכוללות של ברבעון השני, ירידה לעומת 29% ברבעון הראשון.
|