בשוק המיקרו בקרים לרכב צפוי שיעור צמיחה שנתי מורכב של 3% בשנים 2017 2021 |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 10 ינואר 2018 00:19
|
![]() |
![]() |
מיקרו בקר על שבב. מתוך ויקיפדיה |
הודות לפיתוח הגדל והולך בתחום הרכב החכם והאוטונומי, הביקוש בשוק הגלובלי למיקרו בקרים לרכב (MCU) יגדל לפי הערכה בשיעור צמיחה שנתי מורכב של 3% בשנים 2017 עד 2021, ובמגזר הבקרים 32 ביט יהיה שיעור צמיחה שנתי מורכב גבוה יותר של 6.6% באותה תקופה, לדברי Digitimes Research.
כיום, רנסס ו-NXP הן עדיין שתי ספקיות ה-MCU לרכב הגדולות ביותר בעולם, ונתחי השוק שלהן, 31% ו-27% בהתאמה, שנרשמו ב-2016 צפויים להישאר פחות או יותר אותו הדבר ב-2017.
מחשבים עתירי ביצועים, בטיחות גבוהה ואמינות גבוהה נדרשים יותר ויותר ברכב אוטונומי, ומגמה כזאת צפויה לעזור מאוד לחמשת הספקיות הגדולות בעולם של MCU לרכב להעמיק את ההתקנות שלהן במגזר האלקטרוניקה לרכב. במיוחד, אחרי שהרכישה של קוואלקום את NXP תושלם ב-2018, הסינרגיות שלהן יאפשרו להגדיל עוד את ההתקנות שלהן במגזר השבבים לאינטרנט של הרכב.
יש יצרנים רבים של חלקים ורכיבים של אלקטרוניקה לרכב שעוסקים בפיתוח של בקרים מרובי תחומים (MDC), שיכולים לעזור להפחית את מספר יחידות הבקרה האלקטרוניות (ECU) שבהן משתמשים ולתת מענה לבעיות כגון יעילות העברת נתונים גרועה ומורכבות רבה של האלקטרוניקה ברכב שנובעת מהאימוץ של יותר מדי ECU. ורכב שמצויד ב-MDC צפוי להגיע לשוק מ-2020 והלאה, ציינו ב-Digitimes Research.
בטווח הארוך, רכב אוטונומי רמה 3 ומעלה יאמץ מספר קטן והולך של ECU ו-MCU, ובמקום זאת ישתמשו בו בארכיטקטורות עיבוד מרכזיות מפושטות ובמעבדי רכב עתירי ביצועים. זה צפוי לערער את תנופת הצמיחה של שוק ה-MCU לרכב אחרי 2025, חוזים ב-Digitimes Research.
|