האינטרנט של הדברים דוחף למעלה את יצרני השבבים |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 13 יוני 2018 00:51
|
![]() |
![]() |
האינטרנט של הדברים, מתוך PIXABAY.COM |
המכירות של סמארטפונים אולי איטיות, אבל יצרני השבבים מקבלים דחיפה מהצמיחה שהובטחה מזמן באינטרנט של הדברים.
אנחנו שומעים כבר שנים שהאינטרנט של הדברים הוא הדבר הגדול הבא, ועברנו התניה לחזות תחזיות נועזות על טריליוני מכשירים והכנסות של עשרות מיליארדי דולרים בשבבים עם שמץ - או יותר - של הסתייגות.
עד כה, כמה יצרני שבבים דיווחו על ביקוש נחלש לשבבים בסמארטפונים, במיוחד TSMC בדוח הרבעוני שלה בחודש שעבר. ובכל זאת החששות לגבי שוק הסמארטפונים -- והאייפון של אפל בפרט -- לא מנעו מאפל לדווח על תוצאות איתנות ברבעון הראשון של השנה הקלנדרית הזאת, כולל מכירות של אייפון X שהיו טובות ממה שחששו.
הסיפור של הסמארטפונים אולי ישיג את ספקי השבבים ואולי לא, אבל דבר אחד שמאוד ברור מתוצאות הרבעון הראשון שפורסמו עד עכשיו הוא שהדחיפה שהמכירות של השבבים מקבלות מהאינטרנט של הדברים מאיצה. כמה חברות נתנו קרדיט לאינטרנט של הדברים על הגדלת המכירות, ביניהן אינטל, TI, STMicroelectronics, Cypress Semiconductor, Silicon Labs ורבות אחרות.
"בשנים האחרונות החברות האלה התארגנו מחדש כדי להקצות חטיבות שלמות לפלטפורמות אינטרנט של הדברים", אומר טום האקנברג, אנליסט ראשי של מעבדים מוטבעים ב-IHS Markit. "זאת הסיבה ששומעים כל כך הרבה שהאינטרנט של הדברים מגדיל את הרווח".
IC Insights חוזה שהמכירות הכוללות של שבבים לפונקציות של מערכות אינטרנט של הדברים יהיו שוות בערך 24.5 מיליארד דולר השנה, עלייה לעומת בערך 21.3 מיליארד דולר בשנה שעברה. חברת מחקרי השווקים עוסקת עכשיו בעדכון התחזית שלה לגבי המכירות של שבבי אינטרנט של הדברים, אבל לפי ההערכות של השנה שעברה השוק יגדל ל-31.1 מיליארד דולר עד 2020.
"החולשה בצמיחה של סמארטפונים בהחלט גרמה למובילי השבבים בטלפונים להגביר את מאמציהם לשרת את האינטרנט של הדברים", אמר רוב ליינבק, אנליסט מחקר שווקים בכיר ב-IC Insights.
|