Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

"כל אחוז שיפור שיתקבל על ידי ה-IOT משמעו חסכון רב"

גרסת הדפסה

STEPHAN_MELOR2
סטפן מלור, CTO של קונסורציום ה-IOT  העולמי

"לאינטרנט של הדברים תהיה השפעה עצומה על התל"ג העולמי" כך אומר סטפן מלור, ה-CTO של קונסורציום ה-IOT העולמי (IIC), בשיחה עם עורך Chiportal במהלך מפגש מועדון השבבים הישראלי שנערך בת"א. מלור היה אורח של חברת מטריקס, נציגת RTI, המתמחה בפתרונות קישוריות ו-DDS בזמן אמת ואחת מחברות הקונסורציום.

לדברי מלור, הקונסורציום הוקם לפני שנה וחצי על ידי חמש חברות GE, AT&T, סיסקו יבמ ואינטל ועד מהרה הצטרפו אליו חברות רבות. נכון לעכשיו מונה הקונסורציום 220 חברות.

מטרת הקונסורציום היא להביא לאינטרנט של הדברים, שעיקרו שידרוג של התעשייה, את אותה מהפכה שהאינטרנט הרגיל הביא וממשיך להביא לכלכלה (אובר כדוגמה).

הכלכלה העולמית מגלגלת היום 70 טריליון דולרים בשנה. מגזרים שיושפעו ישירות מהטכנולוגיה מהווים 46% מכלל הכלכלה העולמית, כ-32 טריליון דולר. שיפור של אחוז אחד בפרודוקטיביות או בהפחתת פסולת מתבטא בסכומים עצומים. והדוגמאות רבות – חסכון בדלק בציי רכב, שיפור מערכת הבריאות ועוד.

אגב מערכת הבריאות היא תחום שבו ניתן להשפיע מיידית על שיפור השירות והצלת חיי אדם. יש היום המון מיכשור רפואי אפילו בתחום רפואי בודד, למשל – מד חמצן, ECG, לחץ דם ועוד, שאינם מחוברים, ולכן ההתראות שלהם נשמעות (או לא) על ידי האחות הקרובה, וגם אין מי שיעשה השוואה בין התוצאות כדי לראות אם תוצאה חריגה באחד המכשירים נובעת מבעיה רפואית או מתקלה במכשיר, או אולי מתזוזת החולה. ניסוי כזה נעשה על ידי הקונסורציום בבית חולים גדול במסצ'וסטס.

התפקיד שהקונסורציום נטל על עצמו היא לפתח את האקוסיסטם שיאפשר קישוריות הדדית בין תוכנות וחומרות של יצרנים שונים, לתאם בין התקנים השונים (הקונסורציום עצמו אינו ארגון תקינה אך הוא יוכל להמליץ לארגוני התקינה על הכיוון הדרוש), לכתוב מילון מונחים אחיד כדי שלא כל אחד ימציא מונחי IOT באופן עצמאי כפי שהמצב היום, וכן לבצע ניסויים בטכנולוגיות חדשות. לחברות הקונסורציום ניתנת גם גישה לכל המסמכים הטכניים ולהשתתפות בניסויים.

בתחום התעופה אפשר לקבל שיפור בבטיחות. כיום לאחר כל נחיתה, מכניס טכנאי USB לכונן ומושך את כל הנתונים על מנועי המטוס שנאגרו במהלך הטיסה. אם הנתונים הללו יועברו ליצרן המנוע הוא יוכל באמצעות עיבודם (ומדובר בביג דטה – טרהבייטים של נתונים על כל טיסה), לדעת מה קרה לא רק בטיסה הספציפית הזו אלא גם להבין כיצד נוצרו הבדלים בהתנהגות בין מנועים מאותו דגם, וכיצד הם פועלים ולשפר את התכנון בהתאם. זה קיים היום אך לא בקנה מידה גדול.

הראו לי בת"א חניון שבו יש נורות מעל מקום החניה, כאשר הנורה ירוקה החניה פנויה. מלבד הנוחות שזה נותן לנהג שיכול לדעת להיכן הוא יכול להכנס מבלי לעשות סיבוב מיותר, הנתון הזה מאפשר מיידית להנהלת החניון לדעת כמה מקומות יש וגם לנוסעים בדרך לחניון לדעת האם כדאי להם להגיע. זו דוגמה לאקוסיסטמם שבו צריכים להשתתף ספק השבבים, ספקי החיישנים, ספק התוכנה וכן העירייה או הממשלה, צריך לארגן ביחד את כל השותפים וזה מה שהקונסורציום מנסה לעשות.

"הנושא של הניסויים חשוב במיוחד, משום שמדובר לא רק בטכנולוגיה אלא גם בפיתוח מודלים עסקיים חדשים ויצירת תאימות בין החדשות למערכות הקיימות כדי לבחון כיצד כל הרכיבים עובדים זה עם זה. מדובר בסוג שונה של פרוייקטים מכאלה שהיינו רגילים אליו.

בסך הכל יש לנו כרגע 11 אתרי ניסוי בתעשיות שונות, מתוכן שש כבר פתוחות לציבור. הקונסורציום מפעיל קבוצה שתפקידה לחפש ענפים שבהם התועלת של ה-IOT תהיה מיידית.

לא פחות חשוב, אנו מבקשים לפתח ארכיטקטורה פתוחה, אך מאובטחת כדי להשיג את הקישוריות ההדדית, אך מבלי להתפשר על אבטחת המידע, כי מדובר במכונות תעשייתיות ואיננו רוצים שתשתגענה.

 



עוד בתחום שבבים

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

שבבים
כתבה ריקה 1
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד
שבבים
כתבה ריקה 2
כותרת ביניים * כותרת ביניים
קרא עוד