סטיב טוד סגן נשיא לאסטרטגיה וחדשנות ב-EMC: אנו מעודדים את העובדים להעלות רעיונות ולשמוע את דעת הלקוחות |
|
מאת אבי בליזובסקי
חמישי, 04 פברואר 2016 00:12
|
![]() |
![]() |
סטיב טוד, לסגן נשיא לאסטרטגיה וחדשנות בחברת EMC בכנס iNNOVEX2016. צילום: קובי קנטור |
שלושים שנה עובד סטיב טוד בחברת EMC. במשך 25 שנים הוא היה מהנדס תוכנה שייצר רעיונות וסיפק אותם לחברה. לדבריו, הרעיונות שלו הביאו ל-EMC מכירות של למעלה מ-25 מיליארד דולר. לפני חמש שנים החלטה הנהלת החברה לשלוף אותו מתפקידו ולהפוך אותו לסגן נשיא לאסטרטגיה וחדשנות במטרה להאיץ הפיכת רעיונות של עובדי החברה למוצרים ושירותים.
טוד אמר את הדברים במסגרת כנס iNNOVEX2016.
EMC היא חברת נתונים אנחנו רואים יותר ויותר את הערך של הנתונים. בEMC יש לנו כאלו שקונים חברות רק בגלל בסיס הנתונים שלהם. כך למשל לינקדאין קנתה את לינדו.קום ב-2 ימיליארד דולר. מלון סיזרס פאלס בלאס וגאס כמעט פשטו רגל, ואז הם הצליחו למכור בסיס הנתונים של מועדון הלקוחות שלהם, במיליארד דולר.
חברות מתחילות להעריך את הערך הכלכלי של הנתונים ואנו ב-EMC נוכל לבנות עסקים ושירותים חדשים תוך מינוף יכולות אלה.
ההרגלים של החדשנות שחברה גדולה צריכה לאמץ כדי להגדיל את החדשנות כוללים בין היתר
אנו פועלים בשיטת Reverse Innovation: חברה צריכה לעסוק 60% מהזמן בקו המוצרים הקיים, 30% בחדשנות במוצרים הקיימים ו-10% ברעיונות חדשים. אנחנו מעודדים את העובדים ליישם זאת גם בחיי היום יום שלהם. יש לנו תוכנית מנטורינג מעמיתי EMC כדי לחנך עובדים צעירים שלא מצליחים לנהל את הדברים שלהם.
ברגע שעובד מעלה רעיון חדש, מקבל מימון ומספק אותו אז הוא עובד כדי לסיים אותו ולהפוך אותו למוצר או שירות. בשנת 2015 יבמ היתה החברה המובילה במספר הפטנטים שרשמה. EMC לעומת זאת היתה במקום הראשון בניצול הפטנטים והפיכתם למוצרים.
|