"ישראל היא המקום מספר אחת להשקעות טכנולוגיות עבור קוואלקום" |
|
מאת אבי בליזובסקי
שלישי, 27 יוני 2017 00:34
|
![]() |
![]() |
בריאן מודוף |
"ישראל היא המקום מספר אחת להשקעות בפיתוחים טכנולוגיים". כך אומר בריאן מודוף, סגן נשיא בכיר בקוואלקום האחראי על האסטרטגיה והמיזוגים במפגש עיתונאים שהתקיים ביום חמישי האחרון בתל אביב. בריאן ביחד עם לארס רגר, סגן נשיא בכיר ב-NXP ואנאנד צ'נדרשקר, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום הדטה סנטרים בקוואלקום שלושת הבכירים הגיעו לישראל בכדי להשתתף בכנס שנתי של קוואלקום שכותרתו: "ממחשוב קצה למחשוב ענן". NX P עובדת בצמוד עם קוואלקום בכל הקשור לאקו-סיסטם של תעשיית הרכב האוטונומי והאוטו-טק והוזמנה גם היא לקחת חלק בכנס. אירחה אותם מרב וינריב העומדת בראש קוואלקום וונצ'רס בישראל.
מאז ייסוד החברה בישראל בשנת 1993, רכשה קוואלקום בישראל את החברות iSkoot, DesignArt, EPOS, Wilocity וקבוצת המצלמה של CSR. בנוסף, קוואלקום העולמית, פועלת באמצעות קבוצת השקעות הסיכון שלה, קוואלקום וונצ'רס. הקרן השקיעה בישראל עד היום ב22 חברות ביניהן:Waze, Wilocity, Siklu, Mantis Vision, Ravello, Stratoscale, Weka.IO, Tabtale, Team8, i3 Equity Partners.
"אנחנו שמחים להיות בישראל." אומר בריאן ישראל היא שוק מאוד חשוב עבורנו הן במונחים של השקעות הון סיכון כמו גם עבור משאבי ההנדסה שלנו. לא מכבר הכרזנו על רכישת NXP. אנו נמצאים בתהליך רגולטורי של אישור העסקה ולכן לא נוכל לדבר עליה יותר מדי, אבל מה שאנחנו כן יכולים לספר זה על קוואלקום החדשה ומה משמעותה. בילינו פה יומיים חשובים בפגישות וביקרנו מספר סטראפאטים מכל רחבי האקוסיסטם שאנו משקיעים בו. גם אנחנו מקוואלקום הותיקה וגם נציג של NXP שיתמקד בתחום הרכב. ישראל היא השוק מספר אחת להשקעות. "
"תחום הרכב הוא תחום שבו השילוב שלנו עם NXP הופך אותנו לחברה הגדולה ביותר עם 50% מנתח השוק – יותר מלכל אחד אחר. אנחנו נעזרים בהתחמחו הישראלית. ישראל השקיעה בפיתוח מערכות לרכב אוטונומי ו-IOT, תחומים בהם גם אנחנו מובילים, וביחד נוכל להוביל את השוק במונחי חדשנות. נמשיך להשקיע כאן בישראל וגם באירופה ובארה"ב בטכנולוגיות אלו כמו גם ב-IT. אנו גם נמשיך לדחוף את תחום המובייל, אך מדובר בשינוי עבור קוואלקום לא צריך לשכוח שמדובר בעסקה הגדולה ביותר בתחום השבבבים."
"העולם הופך יותר ויותר מחובר. במשך שלושים שנה אנחנו מחברים דברים. כשאנחנו חושבים על מערכות על שבב, אנחנוחושבים על מערכות תקשורת מורכבות ואנחנו יודעים לבנות מערכות תקשורת מסובכות שמדברות בכל סוג רדיו לכל מקום בעולם ותוכננו כדי לקדם את הערים – באמצעות שילוב של חיישנים ומעבדים ותקשורת."
לארס רגר CTO של מחלקת הרכב ב-NXP אמר: "אני שמח להיות כאן כסגן נשיא בכיר של NXP. זו חברה שמאגדת את מה שהיתה פיליפס הישנה ביחד עם מוטורולה סמיקונדקטורס הישנה. לאחר המיזוג אנחנו הספקים הגדולם ביותר בתחום השבבים לרכב ולכן אנו מכסים כמעט כל תחום הקשור למכוניות ונמצאם גם בכל מכונית. אני שמח היות חלק ממשפחת קוואלקום, בתקווה שהעסקה תיסגר עד סוף השנה."
"תעשיית הרכב הופכת לצרכנית גדולה מאוד של אלקטרוניקה. היא הופכת מכרכרה שבמקרה יש לה מנוע לרובוט שבמקרה יש לו ארבעה גלגלים. הדבר דורש הרבה חדשנות באלקטרוניקה. אנחנו כרגע בזמן שבו אנו נדרשים לבנות מכונית אוטונומית לחלוטין. לשם כ אנו נדרשים להשלים את הפורטפוליו שלנו בכמה תחומים. אין לנו התמחות בתחום הקישוריות, והמכונית תידרש להיות מקושרת לענן, וכמובן אנחנו צריכים להתחזק בתחום מערכות המידע והבידור. קוואלקום מביאה את כל החלקים שחסרים לנו. אנחנו גם נאמץ חדשנות מתחום הטלפוניה שקוואלקום מובילה בו וניישם אותו גם בענף הרכב."
מעבר ליצור שבבי Snapdragon הידועים, הנמצאים בליבם של רבים ממכשירי הסלולר הנפוצים, במרכזי הפיתוח של קוואלקום בארץ עובדים על מספר משימות משמעותיות לתעשייה כולה ברחבי העולם, ובהן פרוייקטי הדגל של החברה העולמית: הדור הבא של האינטרנט הביתי האלחוטי – Wi-Gig; והגנת הסייבר בעולמות התחבורה החכמה.
מנכ"ל קוואלקום בישראל אריק מימרן: הרכישה של Wilocity הביאה לקוואלקום טכנולוגיה חדשה לגמרי, שלא היתה קודם לכן בשוק. לכן כשאנחנו רוכשים חברה אנחנו לא רק הופכים אותה לחלק מקוואלקום, אנחנו גם משקיעים בה ומגדילים אותה. הקבוצה של Wilocity הכפילה עצמה פי ארבע מאז הרכישה ואנחנו ממשיכים להתרחב בחיפה על מנת לאפשר את הצמיחה הזאת. היום במרכזי הפיתוח של קוואלקום בישראל עובדים, בין השאר, על שני פרוייקטי דגל משמעותיים של החברה – 60 GHz ו-5G, מה שמציב את ישראל כמובילה בתחום mmWave".
|