וירא משיקה חיישנים תלת מימדיים שנותנים למכוניות שנוהגות את עצמן מודעות לפנים הרכב |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 19 יולי 2017 00:13
|
![]() |
![]() |
איור: חברת וירא |
חלק גדול מחומרת החיישנים שמפתחים ספקי רכיבים בתעשיית הרכב האוטונומי מתמקד בקבלת תמונה ברורה של מה שקורה מחוץ למכונית, אבל החיישנים התלת מימדיים החדשים של וירא (Vayyar) מספקים מבט מפורט לתוך המכונית, כולל מידע על הנוסעים. הטכנולוגיה של החיישנים התלת מימדיים גם לא משתמשת בשום לכידת תמונה אופטית, כך שהיא טובה יותר מבחינת פרטיות ממצלמות, וכתוצאה מכך הם גם יכולים לפעול בכל תאורה.
החיישנים המוטבעים האלה גם קטנים וזולים בהשוואה לפתרונות חישה אחרים, ויכולים לספק מידע בזמן אמת לגבי מה מתרחש במכונית, כולל ניטור סימנים חיוניים של הנוסעים, ואפילו מעקב האם הנהג נרדם מאחורי ההגה. הפוטנציאל כאן לאוטונומיה רמה 2 ורמה 3 עצום, כי החיישנים יוכלו פוטנציאלית לשמש לניטור תשומת הלב של הנהג ולוודא שהוא עירני כשהוא צריך להשגיח באופן פעיל על המכונית ועל הדרך.
מכוניות אוטונומיות יוכלו גם להשתמש בטכנולוגיה כדי למטב את הבטיחות, ולהפעיל כריות אוויר מתאימות שמותאמות לנוסעים ולמצבים הממשיים של הרכב במקרה של תאונה. גם שירותים בתוך הרכב במכוניות אוטונומיות עתידיות יוכלו להשתמש בטכנולוגיה, ולהתאים הצגה והספקה של מידע בצגים בתוך המכונית ולשנות אמצעי בקרת סביבה, לדוגמה.
וירא גם מציינת שאפשר להשתמש בחיישנים כדי לזהות ולשלוח אוטומטית מידע על ניצולים בתוך רכב במקרה של תאונה, ופוטנציאלית לתת יתרון מוקדם לצוותי חירום.
מעבר לניטור פנים, לחיישנים התלת מימדיים שיצרה וירא יש גם יישומים בניטור האזור שבסמיכות מיידית לרכב, "תוך סילק כל השטחים המתים", לדברי החברה. הם פועלים בלי קשר לרמת האור ולמכשולים סביבתיים כמו ערפל או חום קיצוני, מה שמקנה להם, שוב, יתרונות על פני חומרת חישה אופטית.
לוירא יש גם תמיכה חזקה של מומחים במוצרים שלה, כולל המנכ"ל והמייסד המשותף רביב מלמד, שהיה בעבר סגן נשיא של קבוצת הארכיטקטורות של אינטל והמנהל הכללי של קבוצת המובייל האלחוטי הכלל עולמית שלה.
|