CES: זיהוי מחוות מאפשר להביא את הממשק אל המשתמש במקום שהוא ייגש לממשק, וזה יותר בטיחותי |
|
מאת אבי בליזובסקי
חמישי, 11 ינואר 2018 03:57
|
![]() |
![]() |
טל קשיפוב, Eyesight |
"אנחנו מפתחים ראיה ממוחשבת מוטמעת EMBEDDED COMPUTER VISION אנחנו מבצעים על המכשיר, מקומית בזמן אמת. לעולם לא שולחים תמונה לענן לשום עיבוד. אף תמונה לא יוצאת מהמכשיר אף פעם".
"אנחנו עושים את זה על מערכות רזות מבוססות מעבדי ARM. אנחנו מסוגלים לרוץ על מחשבים ועל מערכות X86 אבל אין צורך. אנחנו מסוגלים לרוץ על דבירם הרבה יותר רזים ופשוטים. "
"אנחנו מתמקדים בראיה ממוחשבת של אנשים בשני היבטים – פאסיבי ואקטיבי, ברמה הפאסיבית אנחנו מזהים נוכחות של משתמש, את הפנים, אנחנו מנתחים את המין והגיל מתווי הפנים, יודעים לעקוב אחר תנועות הראש, המבט, העפעפיים, ובהיבט האקטיבי אנחנו מזהים גם מחוות ללא מגע, אינטראקציה רצונית של המשתמש על מנת להפעיל את המכשיר כשהמחוות מסייעות לנו שבמקון שהמשתמש יגש אל הממשק אנחנו מביאים את הממשק אל המשתמש."
"אנחנו מיישמים את הטכנולוגיה בשני תחומים עיקריים – האחד הוא תחום הרכב, והשני – ניטור קהל ו-IOT. בתחלום הרכב, יש לנו מערכת לניטור נהג ולזיהוי נהג, שמאפשרת גם לבצע התאמות של הרכב לנהג הספציפי על ידי הזיהוי שלו, לדוגמה מיקום הכסא, המראות, רמת הקול, טמפורטורה – בעולם הרכב יש את היצרניות עצמן, וכן ספקיות TIER 1 שמספקות להן מערכות שלמות ו-TIER 2 שמספקות רכיבים למערכות של הספקים בדרגהראשון.
הלקוחות שלנו הם אותם ספקי TIER 1 מפני שהם בעלי ה"נדלן" ברכב. לדוגמה, יצרן שמספק לוח מכוונים יצרן יכול לשלב בלוח המכוונים את התוכנה והיא יכולה להכנס למערכת הבידור או למראה אחורית חכמה".
"מבחינת יכולות ניטור נהג, אנחנו עוקבים אחרי תנועות הראש, המבט, העפעפיים, אחר התרחבות האישונים, ומתרגמים את המידע הזה למצב של הנהג האם הוא עייף, האם הוא נרדם, האם הוא קשוב לדרך, או שדעתו מוסחת והוא מסתכל לכיוון אחר ומספקים את המידע הזה דרך API למערכות בטיחות ברכב. לדוגמה, ברכב שיש לו מערכת לשמירת מרחק מהרכב מקדימה אדפטיב קרוז קונטרול אם הנהג דעתו מוסחת הוא זקוק ליותר זמן תגובה במקרה שחס וחלילה משהו קורה. אנחנו יכולים לעדכן את מערכת הבקרה על שמירת מרחק לגבי מצב הנהג והיא יכולה אוטוצטית להגדיל את המרחק מהרכב שלפנים ולקנות לנהג את השניות היקרות שהוא צריך במקרה שקורה משהו."
"ברכב אוטונומי מדרגה 3, שמסוגל לדומג לנהוג לבד בדרך מהירה, כשנגמרת הדרך המהירה הוא צריך להעביר שליטה חזרה לנהג אבל הרכב חייב לוודא שהנהג מסוגל לקבל את השליטה, שהוא קשוב לדרך, שהוא בכלל מרוכז בנהיגה ומסוגל לקבל את השליטה."
"הנהג ערני וקשוב לדרך אבל ברכב יש משנהו שמסיח את הדעת באופן מובנה – מסך המגע, ולכן פיתחנו גם מחוות ללא מגע לשליטה על פונקציות בידור שמהוות קיצורי דרך שלא מצריכים מבט לכיוון מערכצ הבידור, כך שהנהג מסוגל להמשיך להתרכז בדרך ועדיין לבצע מחווה על מנת לקבל שיחה או לדחות את השיחה, או לשלוט על הווליום והכל עם תשומת לב על הדרך מבלי להדרש לרמת דיוק או לעומס קוגניטיבי גבוה."
"בתחום ניטור צופים בבית, היום החברות שמספקות תוכן – חברות כבלים, לוויין או תוכן אינטרנטי יודעות הכל על התוכן שצופים אבל לא ידועות מי צופה בתוכן אם בכלל. יש להם פער שאנחנו מסוגלים למלא ובאמצעות ראיהממוחשבת שמזהה פרצופים, את מספר האנשים, את הזהות שלהם את המין ואת הגיל – מידע דמוגרפי, אנחונ מסוגלים להביא את הרעיון של הקוקיז מהאינטרנט אל העולם של הטלוויזיה המסורתית בסלון ולגשר על אותו פער וכך אותן חברו תמסוגלות להתאים את התכנים והפרסומות לצופה הספציפי ברמה הדמוגרפית ואפילו לתמהיל הצופים כך שאם אתה צופה לבד לעמת אם אשתך והילדים תקבלו תכנים שונים לחלוטין."
"נשאלת השאלה למה הצופה ממוצע יסכים שחברת הכבלים תשים מצלמה אצלו בסלון ותהנה ממידע עשיר? והתשובה היא שזה תלוי ביכולת לספק למשתמש הקצה ערך מוסף ישיר מהנוכחוטת של המצלמה בסלון ואני מתעקש על ישיר כי אני מאמין שאם חברל הכבלים תבוא ותגיד אתן לך הנחה של עשרה עשרים שקלים בחודש רק תן לי חשים מצלמה בסלון אנשיטם לא ימכרו את הפרטיות לשהם. הערךהישיר שאנחנו מספקים הוא כפול – דבר ראשון ברמת הפרסונליזציה, כשהטלוויזיה מזהה אותך היא מראה לך את התוכניות שלך את הדברים האחרונים שצפית בהם, התאמות אישיות. כשהילדים צופים הם מקבלים את התכנים שלהם. כשאתה צופה והילדים מצטרפים היאי יכולה אוטומטית לסנן תוכן שלא ראוי להם. "
"מעבר לפרסונליזציה אנחנו גם מספקים את השליטה במחוות ללא מגע כך שהממשק בא אלי אפילו לא צריך להושיט יד לשלט. אני מסוגל להרים אצבע לשפתיים בתנועת שקט על מנת להשתיק את הקול או לנופף לשלום כדי לפתוח ולסגור את הטלוויזיה, לבחור תכנים עם אצבע באוויר כמעין עכבר אוויר – לשלוט על ווליום, להעביר ערוצים וכו'. וכך נהנים כל השחקנים, גם משתמש הקצמ שמקבל חינם פרסונליזציה ושליטה ללא מגע וגם ספק התוכן שיכול להתאים את התכנים ובאמצעות זה למקסם את פוטנציאל הרווח."
"אנחנו כרגע יש לנו שותפות עם חברת ג'יביל שמייצרת עבורנו את המצלמה לניטור הנהג ברכב אנחנו משלימים את התוכנה וביחד מציעים לחברות רכב פתרון שלם ואנחנו במגעים גם עם חברות בתחום הטלוויזיה."
|