החיישן שידאג שהנהג לא יירדם |
|
מאת אבי בליזובסקי
ראשון, 20 ינואר 2019 00:08
|
![]() |
![]() |
ענבל תורן, מנהלת מוצר בכירה בחברת Eyesight בביתן החברה בתערוכת CES. צילום: אבי בליזובסקי |
עד שיגיע עידן המכוניות האוטונומיות, כדאי להשתמש בטכנולוגיה שמפותחת עבורם כדי להפחית את תאונות הדרכים כבר כיום. ענבל תורן, מנהלת מוצר בכירה בחברת Eyesight הסבירה ל-Chiportal בסיור בביתן החברה ב-CES, את פיתוחי החברה בתחום החישה בתוך הרכב (In Car Sensing) - שמתריעים אם תשומת הלב של הנהג לא על הכביש.
החברה הציגה שתי מערכות שונות המשלימות זו את זו, הראשונה מערכת לאיתור נהג, והשניה מערכת העוקבת אחר תפוסת הרכב, כלומר כלל הנוסעים. בהדגמה גם הצביע החיישן על כסא תינוק שהותקן בספסל האחורי.
"המערכת עוקבת אחרי העיניים שלי אחרי מנח הראש שלי, אחרי כיוון המבט שלי, אנחנו יודעים אפילו להגיד מי הנהג באופן ספציפי." אומרת תורן: "אנחנו משתמשים בנתוני החיישן כדי לדעת האם הנהג מרוכז בכביש או שמא עייף או אף נרדם. מי שיחליט מה לעשות עם המידע הזה הם יצרני המכוניות שיתקינו את החיישינים שלנו. רכב אחד יחליט לצפצף, רכב אחר ירעיד את הכסא, ויצרנית אחרת, אם תרצה תוכל אפילו לעצור את הרכב."
"המערכת השניה היא Cabin Monitor, המנטרת את תא הנוסעים, לדוגמה ברכב יש רק כסא תינוק ריק מאחורה, אין אנשים. כך אנו מנטרים מה אנשים עושים ברכב ולאן הם מסתכלים. עבור הנהג אנחנו יכולים לדעת האם הוא אוכל, מעשן, משחק בטלפון ולהתריע על כך."
"בנוסף לפתרון שנמכר ליצרני הרכב והופך להיות חלק מהרכב, אנו גם פונים לשוק ה-After Market כלומר התקנת המערכת במכוניות שכבר נוסעות על הכביש. במקרה כזה אנו מספקים מערכת שמתריעה באמצעות צפצוף כאשר תשומת הלב של הנהג אינה מופנית לכביש או נרדם וגם יכולים לדווח למערכות שקיימות ברכב את המידע הזה."
כאמור, טרם התערוכה הודיעה חברת הארמן (שהיא חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג) על שיתוף פעולה עם Eyesight. לדברי תורן, התוכנה שפיתחה Eyesight הודגמה גם בביתן סמסונג על גבי החומרה שלהם. זה איננו שיתוף הפעולה היחיד שלנו, אנו עובדים גם עם חברות אחרות המספקות מערכות ליצרני המכוניות.
|