Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

מה הקשר בין קרינה קוסמית לכלי רכב אוטונומיים?

גרסת הדפסה
JAMIL_MAZAWI
ג'מיל מזאווי. צילום: אבי בליזובסקי

מה הקשר בין קרינה קוסמית לכלי רכב אוטונומיים?

 

ג'מיל מזאווי, מיסד ומנכ"ל אופטימה מסביר כי אם עד כה אפשר היה להכיל את הנזק לקבצי מחשב כתוצאה מחלקיקים אקראיים ששינו ביטים, התחממות מקומית שמחקה נתונים ועוד.  כעת, כשמתכננים מכוניות אוטונומיות, ציוד רפואי רובוטי וכיוב', צריך להתגונן מפני הסיכונים הללו. אף אחד לא רוצה שהמכונית תקבל החלטה שגויה כתוצאה מקרינה קוסמית.

בשיחה עם Chiportal במהלך כנס ChipEx2016  הסביר מזאווי: "הרכב מכיל כבר היום יותר ויותר שבבים, של מערכות שונות ובהן מערכות קריטיות כגון המערכות המסייעות לנהיגה. לפיכך חברות השבבים נכנסות לתחום הרכב, NVIDIA, סיוה ואפילו אינטל שקנתה חברה שתעזור לה לפתח שבבים לשימוש במכוניות. "

"כדי להפעיל מכונית הנוהגת את עצמה נדרש מחשב שיריץ תוכנות בינה מלאכותית בזמן אמת כדי לחשב כיצד להמשיך בדרך – לפנות ימינה או שמאלה, להפעיל את הבלמים וכו'. צריך הרבה כוח חישוב, ולפיכך נדרש שימוש בטכנולוגיות שבבים מתקדמות וצפופות. באופן הסטורי, חברות הרכב נמנעו מלהכנס לטכנולוגיות סיליקון חדישות כי הישנות אמינות, החדשות פחות אמינות והן שמרניות, נשארות במה שעובד טוב. עכשיו יש שינוי וחייבים ללכת על טכנולוגיות חדישות ואז יש בעיה גדולה של אמינות. הפיתוח שלנו עוזר לפתור את בעיית האמינות בטכנולוגיות החדישות."

"קיימים שני סוגים של הפרעות, הקרינה הקוסמית שפוגעת בשבבים או תנאים מקומיים של חום, לחץ, לחות וכו' שגורמים לטרנזיסטורים להפסיק לעבוד. כשזה קורה צריך להחליף את השבב אבל עד שנגלה שהוא לא פועל כפי שתוכנן, וכשמגלים צריך להחליט מה לעשות עם הרכב, להמשיך לנסוע או לעצור בצד. אלו הדברים שאנחנו מטפלים בהם – כיצד מגלים שיש בעיה מספיק מהר לפני שמתרחשת תאונה, כיצד מזהים אילו חלקים בשבב ניתן לכבות ולהמשיך בדרך עד המוסך הקרוב להחלפת השבב. הפיתוח שלנו מאפשר גילוי ואפיון מספיק מהירים של הבעיה."

 

"אחת הדרכים להשיג זאת היא באמצעות כפילות ויתירות בתוך השבב עצמו כך שאם חלק אחד מפסיק לעבוד, חלק אחר בשבב מחליף אותו.  דוגמה לבדיקה כזו היא הרצה במקביל של כל פעולה שלוש פעמים, כך שאם יש שגיאה באחת ההרצות, המחשב יבין ששתי האחרות צודקות וינהג לפיהם."

"השוק לתחום זה גדול. הרבה חברות EDA נכנסות לתחום, לקיידנס היה ביתן שלם שעסק בתחום הרכב. שוק גדול, לא רוצה לנקוב במספרים."

 



עוד בתחום תכנון אלקט

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_filterednews/helper.php on line 247

כתבות נוספות בתחום

‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
סינופסיס מציגה פתרונות רכב לתכנון מערכות על שבב
הפתרונות של סינופסיס מאפשרים למתכננים להימנע משימוש בפתרונות scripting תפורים ולשפר את זמן הריצה, קיבולת ביצוע המשימות, איכות התוצאות וקלות...
קרא עוד
‫תכנון אלק' (‪(EDA‬‬
3LC, מקודד הבלוטות' של הדור הבא, זמין עבור מעבדי Tensilica HiFi של קיידנס
קיידנס הוציאה רישוי לקוד ייחוס מ- Fraunhofer IIS על מנת לאפשר זמינות של המקודד החדש מייד עם השקת תקן ה-LE Audio הראשוני. הדבר מאפשר ללקוחות ליהנות...
קרא עוד