עמדת הטענה למכוניות החשמליות של בטר פלייס בצומת גלילות. תמונת יח"צ מימים טובים יותר
החזון הירוק והשאיפה של שי אגסי לגמול את הנהג הישראלי מהתלות בדלק נסדק. מיזם המכונית החשמלית, והמערכת להטענת והחלפת סוללות בטר פלייס, פשט את הרגל. החברה הגישה אתמול לבית המשפט בקשת פירוק לאחר שהיקף הכנסותיה זניח והסתכם ב-7 מיליון דולר בשנת 2012, בעוד חובתיה לנושים חיצוניים עומדים על כ-40 מיליון דולר. החברה מדגישה כי היא מצויה כיום בחדלות פירעון ומבקשת שימונה לה מפרק זמני.
מהבקשה עולה כי בבטר פלייס מועסקים כ-320 עובדים ולקוחותיה עושים שימוש ב-940 מכוניות חשמליים. לחברה 38 תחנות להחלפת סוללות וכ-1,804 נקודות טעינה ברחבי הארץ.
השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ, יפנה להנהלת החברה לישראל על מנת למנוע את סגירת חברת בטר פלייס. השר קורא לחברה לעכב את ההחלטה על הסגירה עד להידברות בנושא. השר פרץ: ״זהו פרויקט לאומי שמבטיח עתיד נקי וירוק יותר. הסגירה תגרום לנזק חמור לאלה שהאמינו בפרויקט החדש וימצאו עצמם לפני שוקת שבורה ותביא לפגיעה בתיבור העובדים. מדינת ישראל תרמה את חלקה למכוניות החשמליות בכך שהן כמעט פטורות ממס קנייה. יש לעשות מאמץ נוסף כדי להציל את הפרויקט״.
br />