מאמרים פופולרייםWarning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79 חם בפורומיםWarning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220 Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220
|
![]() Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320
חייבים להעלות את כמות לומדי מתמטיקה חמש יחידות ואנחנו בדרך להפיכת הגרף של מספר הלומדים בתיכון חמש יחידות מתמטיקה. כך אמר אלי הורוביץ מנכל קרן טראמפ במפגש מועדון השבבים הישראלי של אתר Chiportal שהתקיים השבוע בת"א. "באותה התקופה עמד שיעור המתקבלים לאוניברסיטה על 25% בכל מחזור. השר אמנון רובינשטיין וקרן רש"י התריעו על כך ולפיכך נעשה מאמץ רב להרחיב את ההשכלה הגבוהה ונפתחו המכללות שהביאו לכך שישראל היא כיום המדינה השניה בעולם בשיעור בעלי תואר אקדמי, אחרי קנדה. "כל עוד המשק צמח, במהלך שנות התשעים איש לא בחן את ההשלכות של המדיניות. ואולם כבר לפני עשור כתב פרופ' מנואל טרכטנברג משפט קשה: "הפוטנציאל להשכלה גבוהה בישראל מוצה והשערים נסגרו" ואכן כיום כבר לא נפתחות מכללות חדשות. מאותו רגע בעשור האחרון אפשר להתחיל לדבר על מחירים למדיניות שאותם אנו משלמים כיום." "המחיר הראשון – קריסת מדעי הרוח. אף אחד לא רוצה ללמוד פילוסופיה או תנ"ך. זה מפני שגם קודם אנשים לא רצו ללמוד מקצועות אלה אבל אלו שלא התקבלו להנדסה עברו למדעי הרוח, העיקר שיהיה תואר אקדמי. היום הם הולכים למכללות." "מחיר נוסף הוא שאותם 50% נטולי תעודת בגרות נותרו קרחים מכאן ומכאן, בשל סגירת מערך החינוך המקצועי. הצפנו את השוק בבעלי תואר אקדמי ומעסיקים יודעים שאם פעם היו לוקחים אסיסטנט עם בגרות היום הוא דורש בעל תואר ראשון, משרדי עורכי דין יקבלו בוגרים רק מאונב' תל אביב או ירושלים. נוצר מצב שיש תואר ויש תואר." "תופעת לוואי שלישית היא הירידה במצוינות.ביקשנו ממרכז טאוב לבדוק מה קרה לבוגרי חמש וארבע יחידות מתמטיקה עשר עשרים ושלושים שנה לאחר מכן. התברר מבחינת שכר ההבדל בין 4 ל-5 יחידות הוא גדול. אם פעם ניתן היה להכנס לאוניברסיטה עם ארבע יחידות לימוד במתמטיקה, והאוניברסיטאות הקשיחו את התנאים ומציבים תנאי סף שרק בעלי חמש יחידות יכולים לעבור אותם. אגב מסיימי חמש יחידות מרוויחים יותר גם אם לא המשיכו להייטק אלא למדו לדוגמה משפטים." ההורים לא אוהבים להקשות על ילדיהם ומעדיפים שירדו ל-4 יחידות כדי לא לסכן את תעודת הבגרות. גם הילדים בהלם, התרגלו שהכל הולך להם בקלות. גודלו על ידי ההורים שלהם על הצלחה במבחן בלי להתכונן, ופתאום המתמטיקה מקשה עליהם. הדבר גרם לנטישה של התחום. מספר הזכאים לבגרות שסיימו חמש יחידות במתמטיקה ירד ב-35% מ-2006 ל-2012. מכ-13 אלף לסביבות 9,000. אנחנו בדרך לבור." יש הרבה מנהלים ומורים בבתי הספר שחושבים שזה מספיק ואפילו שרים סבורים כך. לכאורה חמש יחידות זו המצאה ישראלית – רמה גבוהה לכאורה מול המערב אבל אנו נמצאים בשליש התחתון מבחינת רמת הלימודים במתמטיקה. השאיפה שלנו היא להגיע לשליש האמצעי, לא נוכל להתחרות בסינים שלומדים עד תשע וחצי בערב." "בעיה נוספת היא בעיית הנשירה. כיתות בפיזיקה מתחילות ב-33 תלמידים והתלמידים נושרים, אף פעם לא אמרו למורים שזה חשוב, לא משלמים למורה יותר אם יהיו לו פחות תלמידים וגם במבחינתו קל לרוץ עם ה-17 המצטיינים. כל הסטארטאפ ניישן נובע בזכות שישה אחוזים של מצטיינים. 40% מהתלמידים לא יודעים מתמטיקה כלל. החלק השני של הסיפור הוא מחסור עצום במורים. מורים מרוסיה החזיקו את התחום והם פורשים וכיום מי שמחליף אותם הם צעירים שלמדו הנדסת מחשבים ובגיל 40-50 רוצים לעשות משהו לא רק למען עצמם אלא לחברה מהם 40% באים להיות מורים כדוגמת אבי נתן ממיקרוסופט, איל בר דוד מקוואלקום ואחרים. כדי להצליח במהלך כזה בחינוך נדרשים שלושה דברים
שלושת הרכיבים קיימים בנושא המתמטיקה. הלכנו לשר החינוך אמרנו תן לנו שנה נשב ביחד ונגדיל את מספר המורים. יש מספיק משאבים אולם כשישבנו ביחד חושבים שמהנדסים זה לא הסיפור. ההורים מבקשים לאפשר לתלמידים למצות את הכשרונות שלהם. אנשי חינוך מתנגדים שמורה ילמד עם לוגו של אינטל על המצח. הוקמה יוזמה לאומית בנושא הכפלת מספר בוגרי מתימטיה 5 יחידות, שר החינוך הקודם שי פירון גיבש אותה, השר הנוכחי נפתלי בנט נתן סטרואידים, גייס את שמעון פרס, השקיע תקציב ואנחנו מרוצים . כך נולד פרויקט "חמש פי שניים", היוזמה הלאומית להרחבת מעגל המצוינות בחינוך המתמטי והמדעי. השנה שורות המורים מתמלאות. אין בית ספר שרוצה ללמד ולא יכול. אנשי ההייטק נכנסים והם המורים של היום. גם בפיזיקה הגרף מתחיל לעלות, והמתמטיקה עלתה מאז הבור של 2012 כאשר פי שלושה תלמידים בכיתות י' מתחילים להתכונן ל-5 יחידות במתמטיקה. משרד החינוך לא יודע לעכל חדשות טובות."
תגובות (0)
![]() |
שדרת הלוגואים |
![]() |
בניית אתרים | בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010 |