פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

פורטל תעשיית השבבים בישראל מבית מגזין

צ'יפורטל - פורטל של תעשית השבבים בישראל

מאמרים פופולריים


Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_mostread/helper.php on line 79

חם בפורומים


Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/modules/mod_kunenalatest/helper.php on line 220
עוד...
חדשות מתעשיית השבבים בישראל

Warning: Creating default object from empty value in /home/chiporta/public_html/plugins/system/advancedmodules/modulehelper.php on line 320

יצרני השבבים מתמקדים בטיפול במורכבות מיחשוב הרכב החכם

PDFגרסת הדפסהדואר אלקטרוני
automotive_chips


פריסקייל, רנסאס וחברות נוספות מקוות כי זן חדש של מיקרו מעבדים (MCU) יחלו להציב את התשתית לפתרון אחת הבעיות הגדולות של תעשיית הרכב - המורכבות האלקטרונית.
כיום נעשה שימוש במכוניות בערב רב של ליבות עיבוד, רוחב פס, זכרונות פלאש ותבונה שמאגדת את כל זאת. ה-MCU החדשים יוכלו לסייע להפחית את המורכבות של פיתוח השבבים לכלי רכב שהולכת ונהית גרועה מיום ליום, למרות שהספקים נאבקים כדי לפתח את המערכות, הם הולכים ומאבדים שליטה, אומר בראד לואן, מנהל מוצר המיקרו מעבדים לתעשיית הרכב בפריסקייל.

"יש המון תעסוקה עם התאורה, וכל כך הרבה ממשקי משתמש, יש צורך בעוד חיישנים ומתקנים שיפעילו את המערכות ברכב לפי הוראת המחשב. הדבר נהיה כל כך מסובך שהוא גורם לעלליית המשקל והמחחיר" אומר לואן.
ואכן, האלקטרוניקה לרכב כל כך נפוצה היום, עד כדי כך שהיא אחראית ל-30% מהמחיר הכולל של המכונית - וכמה מומחים סבורים כי זהו נתון שמרני. במכוניות היברידיות מחיר האלקטרוניקה עשוי להגיע ל-45% ממחיר המכונית, ובתוך שנים השיעור צפוי להגיע ל-80%. העלות הגובה היא תוצר של הצורך בהוספת חומרה, תוכנה והנדסה.  כיום המכוניות היוקרתיות משלבות למעלה מ-100 מעבדים בתוך הרכב, 70 קילו של חוטים ועשורת מיליוני שורות קוד. ואולם גם כשכל המספרים הללו עולים, המהנדסים ממשיכים להתמודד עם הצורך להוסיף תכונות חדשות למידע ובטיחות ולאפשר לכל התכונות החדשות הללו ול-MCU הישנים לדבר זה עם זה.

דאגה הולכת וגוברת זו הביאה את יצרני השבבים לפתח פתרונות. פריסקייל חשפה לאחרונה שני קווי מוצרים שיתנו השראה לספקים אחרים. הראשונה - משפחת  MCU מרובי ליבות המיועדת לגופי בקרה ולמערכות גישה לרשת.

המשפחה השניה היא של מעבדי MCU באותות מעורבים שנועדה להוסיף תבונה להתקני הקצה ברכב כדוגמת מנעולי הדלתות ורכיבי הבקרה. המטרה הסופית היא לאפשר לגופי הבקרה לקחת על עצמם יותר משימות ביקורת. באמצעות הפיכת הרכיבים הללו חכמים ומהירים יותר יוכלו הספקים ויצרני הרכב לקצץ במספר המודולים בלמעלה ממחצית. במקום שלכל נקודת קצה ברכב יהיו 25 מודולים שידברם עם 100 מיקרו בקרים, התקווה היא שרכבי העתיד יכילו עשרה מודולים או פחות. "נדרשת כמות עצומה של נתונים לעיבוד ולטיפול" אומר לואן.

יצרני שבבים אחרים הכריזו הכרזות דומות. בסוף 2012 הכריזה רנסאס אלקטרוניקס על RH850 32-bit RISC MCUs, , המשלבים 8 מגהביט של זכרון פלאש. היא גם הכריזה על משפחת RZ של מיקרו מעבדים מבוססי ARM המיועדים ליישומים הדורשים ביצועים של עד 300 מגהרץ.

לבטח יש לתעשית הרכב עדיין אתגרים גדולים במאמצי הנקיון האלקטרוני. כיום נעשה שימוש ב-MCU כמעט בכל מערכת גדולה ברכב, החל מהמנוע ועד לממסרים וכריות האוויר ואפילו לשלדה. יתרה מכך, הרשימה ממשיכה ככל שהשבבים מתפשטים גם למערכת ההצתה, הצופר, הטלפונים, האורות, המחממים, מנועי הכסאות, אותות האיתות, אורות הגג, נגני ה-DVD מנועי הזזת החלונות, מוצרי הניווט, מערכת ההנחיה, ניהול לחץ האוויר בצמיגים ועוד ועוד. ואולם יצרני השבבים לרכב מעריכים כי הדורות הבאים של ה-MCU יוכלו לעשות את כל הדברים הללו. "ישנה דרך להפחית את מספר המודולים ומערכות הגישה לרשת  אומר לואן. "באופן היפותטי, אם נוכל לרדת למודול בודד שמשלב את כל התכונות הללו זה יהיה אידאלי." סיכם.





תגובות (0)Add Comment
כתוב תגובה
 
 
יותר קטן | יותר גדול
 

security image
העתק תווים מוצגים


busy

שדרת הלוגואים

  • 1-Synopsys_Logo_HQ
  • 2-Umclogo
  • 3-EMC
  • 1
  • 5-Gary
  • 6-SIA
  • 7-muadon-shovevim
  • 8-Logo_Chipex
  • 9-Chiportal_logo_HR
  • 10-TAPEOUT_Logo
 
www.Deezee.co.il בניית אתרים בעצם גלישתכם באתר הכנם מסכימים לתנאי השימוש בו - לחצו כאן לקריאת תנאי השימוש - כל הזכויות שמורות Chiportal (c) 2010


CHIPORTAL RSS FEEDS
מאמרים ומחקרים
מוצרים חדשים והודעות לעיתונות