מתיו רובינסון - אנליסט מוונדרליכט: סיוה מתחרה ראש בראש מול מובילאיי וNXP |
|
מאת אבי בליזובסקי
רביעי, 30 דצמבר 2015 00:46
|
![]() |
![]() |
שבב הרכב של סיוה, XM4 המשמש למערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) קיבל לאחרונה אישור לתקן USI 26262 בסיוע חברת יוגיטק, דבר שלדעת האנליסט מתיו רובינסון מחברת וונדרליכט, המסקרת את סיוה, היא תיחשב מעתה לספקית TIER 1, לצידן של מובילאיי ופריסקייל – כיום חלק מ-NXP .
"המערכת משתמשת בטכנולוגיות המותאמות לרשתות ניורונים. סיוה מכרה רשיון של השבב XM4 לספקיות שבבים המתכננות מוצרים למכוניות ולרכבות – בעיקר מערכות ראייה. מובילאיי מצידה מתמקדת ב-OEM כגון טסלהשפיתחו בעצמן רשתות נוירונים עבור ADAS ומכוניות אוטונומיות. NXP מתמקדת בספקי TIER 1 לחברות OEM של מערכות בטיחות פעילות המתאימות יותר לסיוע פעיל לנהג אך עדיין לא למכוניות אוטונומיות."
"ביחד עם שירות הענן שלה CDNN סיוה ממקמת את XM4 להתחרות הן במוילאיי והן ב-NXP ואחרות באמצעות מערכת משלימה למגוון יוזמות רשתות נוירונים בין אם לוידאו או תמונות, או לחיפוש אלפאבתי כגון גוגל פייסבוק אפל ואחרות."
"מכוניות הנוהגות בעצמן עשויות להיות עדיין חזיון של העתיד אך אבני הבניין המתחילים במערכות בטיחות פעילות מחייב כמות עצומה של תוכן. פרט למספר הרב השל החיישנים, מדובר ב-8-10 מצלמות לרכב ומספר תואם של SOC של סיווה שכל אחד מכיל ליבות XM4 שעשויות להניב דמי רשיונות לא מעטים לכל ליבה. לפיכך למרות שמכוניות נמכרות במספרים הרבה יותר נמוכים מאשר טלפונים חכמים, התוכן לכל מכונית עשוי להיות גבוה בסדרי גודל על אלו שבמכשירי הקצה."
"רשתות הנוירונים המאגדות ופועלות על נתוני החיישנים בהמכוניות האוטונומיות הן מוצר חזק מדי לשימושים אחרים, סיוה ואחרות מפתחות פתרונות דומים אך פשוטים יותר לאינטרנט של הדברים, ולשימושים אחרים כדוגמת זיהוי פנים."
|